Palto kitap yorumu Selam! Blog yayınlarını ve gezmelerini iyice boşladım ama Haziran ayı aylık raporumla karşınızdayım! Hedefimi bu a...

Okuduklarım | Haziran 2017

/
7 Comments
Palto gogol
Palto kitap yorumu

Selam! Blog yayınlarını ve gezmelerini iyice boşladım ama Haziran ayı aylık raporumla karşınızdayım!
Hedefimi bu ay yarıladım ama bakalım, hedef gerçekleşecek mi?


Palto, basit bir öykü aslında... Başkarakter Akaki Kakiyeviç silik, horlanan bir memur; katiptir. Petersburg'un sert soğuğuna karşı eskimiş paltosu/çaputu onu koruyamaz hale gelir. Onarmak için terziye götürür ama onarılacak gibi değildir. Terzinin ısrarlarına dayanamaz ve terziden yeni bir palto dikmesini ister. Paltoya kavuşur ama... aması var! Mutluluğu kısa sürer... Peki, nasıl?
Matruşka tarzında bir başyapıt. Her okuyucunun farklı anlamlar yükleyeceği türden! Kimine göre dramatik sonla biten bir masal, kimine göre toplumsal ve ahlaki mesajlar veren bir klasik, kimine göre Dostoyevski'nin Yeraltından Notlar adlı eseriyle benzerlik gösteren, başkarakteriyle kıyaslanan bir eser. Bakalım size göre hangisi?
Severek, keyifle okudum, kesinlikle tavsiyemdir.

Firefight brandon sanderson
Firefight kitap yorumu

Firefight, Steelheart serisinin ikinci kitabı.  İnsanların özgürlüğü için savaşan birbirinden güçlü Epiklerle mücadelesi yine tam gaz devam ediyor. Herkesin gözü kahraman David'in üzerinde olsa da onun aklı Megan'da! 
Serinin ilk kitabında, buradan göz atabilirsiniz, Newcago'da hiyerarşi sitemi mevcuttu; Steelheart yönetiminde Epikler ve ezilen halk fakat ikinci kitapta, Manhattan'da, yeni Babilar'da düzensizlik hakim ve inanılmaz güçlere sahip Epikler mevcut! Açıkçası "Steelheart neymiş ki bunların yanında!" dedim. Özellikle Yüksek Epik Regalia, Obliteration ve Newton'un gücü, olay olay olay...
Brandon Sanderson bu seri ile katladı ki ne katladı! Daha ilk sayfada başlıyor aksiyon düşünün ilerisini... hayal gücü, olayları bağlayışı, karakterler ve karakterlerin sahip olduğu güçler, mücadele... Dinamik bir heyecan! O kadar sürükleyiciydi ki hele final, muazzamdı, beni çok şaşırttı ve mutlu etti. Tatmin olmanın verdiği coşkuyu yansıtıyorum değil mi? Serinin üçüncü kitabı için sabırsızlanıyorum! Fantastik, aksiyon seviyorsanız, kaçmaz! Zaten Dex yeniden bastı kitapları kaçırmayın! Calamatiy'de görüşmek üzere...

Karanlık Sular paulo hawkins
Karanlık Sular kitap yorumu

Karanlık Sular, Londra'da bulunan Ölüm Göleti'nin hikayesi, bir polisiye. Nel Abbot ölmeden önce yardım istemek için kız kardeşi Julia/Jules'i arar ama Jules aramalarına cevap vermez. Nel'in ölüm haberi gelir ve Jules yaşadığı travma sonucu ayak basmadığı kasabaya geri dönmek zorunda kalır üstelik Nel, kızı Lena'yı ona emanet etmiştir. 
Ölüm Göleti, zulme uğrayan, dışlanan, uyumsuz kadınların cesetlerinin bulunduğu yerdi. Mistik göletin hikayesini araştıran hatta kaleme alan Nel'in cesediyle hikaye direkt başlar. Kitap boyunca başına neler geldiğini, katili öğrenmeye çalışıyorsunuz. Ama karakter sayısı bir hayli fazla, ister istemez not almak zorunda kalıyorsunuz ve hepsinin hikayesi gölet ile ilintili.
Paula Hawkins'ten okuduğum ilk kitaptı, yazarın da ikinci kitabı. Tanık olduğum hikayelerden bazıları etkileyiciydi ama gerilmedim de heyecanlanmadım da. Benim için orta düzeyde bir kitaptı. Trendeki Kızı okumadığımdan kıyaslama yapamıyorum ama her ikisini de okuyanlar neler düşünüyor merak ediyorum!

Kalpsiz marissa meyer
Kalpsiz kitap yorumu

Kalpsiz; Marissa Meyer, sevilen hikayeleri siber ortama uyarladığı, sevilen karakterleri bir araya getirdiği Ay Günlükleri serisiyle bir çoğumuzun beğenisini kazanmış yazar, değil mi? Hayal gücü ile çok şaşırtmıştı, peki seriden bağımsız kitabı Kalpsiz?
Alice Harikalar Diyarı öncesine dayanan, Kupalar diyarındaki en yetenekli pastacı olan genç bir kızın, Catherine Pinkerton'un, nasıl Kupa Kraliçesi olduğunu anlatan kitap.
Kitap her ne kadar uzun tutulmuş olsa da okuması hızlı ve keyifliydi. Sürekli bir orijinallik aradım, "şaşırtmayı seven bir yazar" diye hafızamda yer etmişti ve beklentim o yöndeydi ama nafile, yazar ters köşe yaptı, seyir olması gerektiği gibi ilerledi, şaşırtmaca yoktu, zaman zaman tek düze ilerleyiş sıkmaya başladı ta ki 370'li sayfalara gelinceye kadar, sonrası benim için beklediğim şekildeydi, hele ki final olması gerektiği gibiydi! Beni finalden kazandı ama, aması var?! Bence homojen dağılım yoktu, gelişmede kısır döngüye kapılıp, Cath'in halleri, tepkileri vs., son sayfalarda can alıcı, duygu yüklü kısımlar yüzeysel, bir iki cümleyle geçiştirileceğine daha iyi betimleme yapılsaydı, on numara beş yıldız olabilirdi. Okuyucun hayal gücüne bırakılmış yerlerdi, kısa kesilmişti.
Ay Günlükleri ile kıyaslarsam tabii ki açık ara önde ama Kalpsiz'i de okuyun derim, beklentiyi yüksek tutmadan şans verilesi cinsten!

Hayalperest Munoz Ryan
Hayalperest kitap yorumu


Hayalperest, hayal kurmak insanı zayıflatır mı? Peki gece gündüz hayallerle yaşayan, hayatındaki her bir ayrıntıya önem veren bir çocuk için hayal kurmamak ne derece mümkün hele ki sadece düşlerinde yolculuğa çıkabiliyorsa?
Neftali Reyes, sekiz yaşında yataktan çıkamayan, hasta, ince yapılı bir çocuk ve onun hikayesi... Pam Munoz Ryan'ın kalemi, Peter Sis'in çizimleri ile Hayalperest! Hem duygusal hem eğlenceli, "iyi ki okudum" dediğim bir kitap oldu! Çok sevdim! Hatta yazar, finalde yaptığı sürprizle yüzüme kocaman bir tebessüm yerleştirdi! Sorgulayıcı, düşündürücü genç, yetişkinlere özel sıcacık, samimi kısa bir biyografi tadında.Tavsiyemdir, okunmalı!

Dilek Şurubu micheal ende
Dilek Şurubu kitap yorumu

Dilek Şurubu: Momo, Özgürlük Hapishanesi sonrası sıra Dilek Şurubu'na geldi!.  Kitap bölümleri birbirini kovalayan akrep ve yelkovanla ilerliyor; saat 17.00, 7 saat sonra, yılın son gününde, kilise çanları çaldığında nasıl bir son bekliyor? İyiler mi kazanacak kötüler mi? Heyecanlı bekleyiş...
Hayvanlar Yüksek Şurası tarafından gönderilen iyileri temsil eden iki ajan, karga Yakup Sarsak ve kedi Fellahoğlu Fellah'ın, dünyayı yok edecek kötülükleri yapması için sadece 7 saati kalan İblis Şarlatan ile teyzesi Zalime Vampirsoy'la mücadelesi... Bay Büyücü ile Bayan Cadı'nın amacına en kısa yoldan ulaşabilmesi için tek bir yöntem vardır o da sihirli dilek şurubu. Şurubun hazırlanma süreci, ikili arasındaki çıkar çekişmesi, ikilinin kötü dileklerinin gerçekleşmesine engel olmak için seferber olan minik ajanlar ve ilerleyen saat...
Çok eğlenceliydi, iksir hazırlanırken söylenen sihirli sözcüklerin ahengi, kedi ve karganın tatlı sert atışmaları, kötülüğün hakkını veren teyze ve yeğen, her şey seyrindeydi, buna illüstrasyonlar da dahil! Kitap elimden düşmedi, kısa sürede de bitti. Sanırım Ende'nin bulunabilen kitaplarından biri, tavsiyemdir, umarım siz de en az benim kadar keyif alırsınız! Fantastik ders verici bir kitap arıyorsanız doğru adres; Micheal Ende'nin eserleri! Kabalcı yayınevinden olan bu eserler yeniden basılmalı, lütfen biri duysun!

Çöllerin Asisi Alwyn Hamilton
Çöllerin Asisi kitap yorumu

Çöllerin Asisi: Kitabın arka kapak yazısını okuduğumda bir hayli heyecanlanmıştım çünkü farklı uygarlıkların mitolojisiyle; simurgların, elflerin geçtiği, cinler, cindölleri, kulbastılar, tendeğiştirenler, buraklarla harmanlanmış Binbir Gece Masalları'na kadar uzanan bir kurgudan bahsediliyordu fakat serinin başlangıç kitabı için tanıtımı kadar ihtişamlı değil, orta düzeydeydi.
Armani, teyzesi ve eniştesiyle yaşayan bir çöl kızı, keskin nişancı. Eniştesinin onunla evleneceğini öğrenince hayallerini süsleyen Izman şehrine gitmek ister, kaçış planları yapmaya başlar ama işler istediği gibi gitmez, bir anda kendini gizemli bir adamla, Jin'le, çöl diyarında askerlerden kaçarken bulur ve hayatına, kendine dair gerçeklerle yüzleşir...
Yazarın kalemi akıcıydı, çeşitlilik bol olduğu için sıkılmadım ama bazı yerlerde bana göre kopukluklar vardı, bağlantı kuramadım, her ne kadar anlatım yalın olsa da olay yeterince detaylandırılmamıştı. Sırf bu yüzden kitabı zaman zaman yerdiğim oldu. Bunu birlikte okuduğum........ çok iyi bilir! Ama... yine de bu tılsımlı çöl diyarı, serinin diğer kitaplarıyla daha iyi hale gelecektir diye umut ediyorum!
İlk kitap, yazarın da ilk kitabı, ortaya koymak istediği dünya güzel, heyecan verici illa ki toparlayacaktır... Beklentiyi yüksek tutmadan okuyabilirsiniz, belki siz seversiniz zira grupta fikir ayrılıkları hakimdi, yorumlarına bakmadan geçmeyiniz!!!

Mutlu Prens oscar wilde
Mutlu Prens kitap yorumu

Mutlu Prens 'i, Modern Klasikler Dizisi'nde görünce bir hayli sevindim, buna Alice Harikalar Diyarında da dahil! Mutlu Prens'in çevirmenleri, Hasan Ali Yücel Serisi'ninki ile aynı ama içerik farklı...
Kitapta Mutlu Prens'in yanı sıra  Harika Fişek, Bencil Dev, Bülbül ve Gül, Vefalı Dost adlı kısa öyküler de yer alıyor. Her hikayeden bakalım nasıl dersler çıkartacaksınız? Benim için Bülbül ve Gül hikayesi bir hayli etkileyiciydi.  Keyifle okuyacağınız bir klasik, tavsiyemdir.

Nereyi seversen orası senin dünyandır.
Ölüm, bir kırmızı gül için çok yüksek bir bedel, yaşam ise herkes için değerli.
Parasız Yatılı füruzan
Parasız Yatılı kitap yorumu


Parasız Yatılı, Gül Mevsimidir'den sonra okuduğum ikinci kitap ama Füruzan'ın ilk kitabı ve ödüllü; Sait Faik Hikaye Armağanı'nı kazanmış.
Acılı, sıcak, içten hikayelerin yalın anlatımıyla yine bende iz bıraktı, Füruzan! Kişileri iyi tanımlayarak anlatımda detaylara önem vermişti. Her kişi bir m
12 hikayeden oluşuyor kitap. Kadınlar, göçmenler, çocuklar üzerine kurgulanan umut, sevgi dolu kalpler... Bir kere okunup atılacak türden olmayan hem kısa hem uzun hikayeler, en uzunu da son hikaye Haraç. Parasız Yatılı, Edirne'nin Köprüleri ve Haraç benim için bir tık daha öndeydi!
Öykü yazmanın hakkını veren, Çağdaş Edebiyat'ın kadın yazarlarından olan Füruzan'la tanışmak için ideal bir tercih olabilir, seveceğinizi düşünüyorum, tavsiyemdir.

Aristo ve Dante Evrenin Sırlarını Keşfediyor
Aristo ve Dante Evrenin Sırlarını Keşfediyor kitap yorumu

Aristo ve Dante Evrenin Sırlarını Keşfediyor, evrenin tüm sırlarını keşfetmeye niyetlenen iki arkadaş, sırları bulduğunda neler yapacak? Dünyayı değiştirebilecekler mi? Keşfe hazır mısınız?
Aristo'nun anlatımıyla okuyoruz kitabı. Aristo kendinden 12 yaş büyük ikiz kız kardeş ve 11 yaş büyük erkek kardeşe sahip evin en küçük bireyi. Hayat onun için çok gizemli kendisi de bir o kadar gizemli, içine kapanık ve gizemli dünyasının tek sakini, sınırlarından kimse geçemiyor ta ki Dante ile tanışana dek. Yüzme öğrenmeye gittiği yerde bir araya gelir ikili ve ilişkileri beklenmedik şekilde ilerlemeye başlar... Dante evin gözdesi, tek oğludur, analitik düşünme yeteneği yüksek, çözüm odaklı biri... Gizem meraklısı Aristo için heyecan uyandırıcı! Birbirini tamamlayan arkadaşlık, gizem avcıları! İp uçlarını bir araya getirerek kendi dünyalarına yaptıkları yolculuğa sizi de sürüklüyorlar...
Böyle bir kitap, okuması kolay, bir oturuşta bitecek cinsten, çerezlik. Kitabın ilk yarısı çok eğlenceliydi, arkadaşlık, yazarın kalemi, anlatmak istedikleri, "ben olsam bu şekilde ifade etmek isterdim" dediğim benzetmeler... her şey iyi gidiyordu ama arkadaşlık boyutu, finale doğru beklediğim gibi ilerlemedi, biraz düşük geldi, başka türlü hayal etmiştim, yazarla paralel ilerlemedi maalesef ki! Yine de eğlenceli bir kitaptı ve bu ay okuduğum en hızlı kitaptı! Kafa dağıtmak için, sıcak yaz aylarında okunacak cinsten, bir şeyler ararsanız, tercih edilesi!


<<<  Ocak aylık rapor  >>>  buradan  <<<

<<<  Şubat aylık rapor  >>>  buradan  <<<

<<<  Mart aylık rapor  >>>  buradan  <<<

<<<  Nisan aylık rapor  >>>  buradan  <<<

<<< Mayıs aylık rapor >>>  buradan <<<



Kitapla kalalım, herkese keyifli iyi okumalar!!!

Kitap yorumlarımı  @bookandcoffee__ adresimden de takip edebilirsiniz!

Goodreads: Kfenomeni

Twitter: Kfenomeni

Facebook: Kore Fenom ve Kore Fenomeni

G+ topluluk sayfamıza da bekleriz: Blog & Blogger Paylaşımları Kore Fenomeni






BENZER YAYINLAR

7 yorum:

  1. Şu an kıskançlıktan çatlıyorum itiraf edeyim :( Yine de içimden maşallah diyorum nazarım değmesin sonra. Hepsi de şahane kitaplara benziyor gerçekten. Dilek şurubunu merak ediyorum en çok. Momo çok sevdiğim kitaplardan biri hatta geçenlerde tekrar okudum. Palto okuma listemde. Bi de hayalperesti okumak istedim en yakın zamanda. Temmuz ayı da haziran kadar bereketli geçti mi acaba :)

    YanıtlayınSil
  2. Öncellikle vauv ne güzel okumuşsun :). İkincisi elimde Parasız Yatılı var ve yazarın daha önce hiç kitabını okumadım :). Öykü severim ama bu kitaba bir türlü fırsat gelmedi. Füruzan'ı ilk kez okuyanlar için iyi tercih demen iyi denk geldi yani :).

    Palto bence de güzel bir klasik :).

    YanıtlayınSil
  3. Bu yaz hıc kıtap okumadım desem daha yenı baslayacagım desem yuzum kızarır mı kı 🙈

    YanıtlayınSil
  4. Verimli bir ay geçirmişsiniz. Birbirinden değerli kitaplar bunlar.
    Bülbül ve Gül kitabına takıldım. Şu sembolleri bizim edebiyatımız neden verimli kullanamıyorum anlamıyorum. Mesneviden o kadar güzel kitaplar çıkar ki örnek Simyacı'dır.
    Elimizdeki kaynağın değerini bilmiyoruz.
    Teşekkürler.

    YanıtlayınSil
  5. Fotoğraflar gerçekten çok başarılı gözlerimi alamadım *-*

    YanıtlayınSil
  6. Fenom! Kitap fenomenim :)
    Hepsini okudum ve 'evet-hayır' şeklinde not ettim kendimce! Demek Dilek Şurubu da alınacak?? Bitmeyecek Öykü'ye başlamadın değil mi?
    Fantastik seri çok ilgimi çekti ki sen 'fantastik aksiyon kaçmaz' diyorsan okunmalı!!! Ama daha 3.kitap çıkmadıysa hepsi çıksın ben öyle başlayım anca :D
    Daha Kafes'in devamı gelmedi gelir mi acaba???
    Palto beni üzer... Şimdilik bulaşmayım. Trendeki Kız için Çido da senin yazdığına benzer yazmıştı. Sen de bu kitabı aynı yorumlamışsın. Konu güzelmiş ama sanırım bu yazar bizlik değil ;)

    Özledim <3

    YanıtlayınSil
  7. Ayrıca artık kitap yorumlarını kaçar kaçar yapıosun Fenom yetişemiyorum ve yorum yazana kadar unutuyorum :D biraz bizi de düşün :P hehe :)))
    Kitap fenomenisin artık! ;)

    YanıtlayınSil

Yorumlarınızı merakla bekliyor olacağım! Eksik etmeyiniz...
Kitap yorumlarım ve fotograflarım için instagram adresim @bookandcoffe__ beklerim!

Teşekkürler, sevgiler...