içli köfte İçli köftenin haşlanmış halini de kızartılmış halini de seviyorum. Favorim haşlamadır ama eşim kızartılmış sevdiği için gene...

İçli Köfte Tarifi, Nasıl Yapılır?

/
85 Comments
içli köfte tarifi
içli köfte
İçli köftenin haşlanmış halini de kızartılmış halini de seviyorum. Favorim haşlamadır ama eşim kızartılmış sevdiği için genelde az zeytinyağında kızartıyorum.

Az zeytinyağı kullanınca dış kısmında, özellikle sivri kısımlara yakın, biraz hatta çok hafif çatlama oluyor ama dağılmıyor. Risk almak istemiyorsanız köftelerin üzerini kaplayacak yağda pişirmek ve çok hassas çevirmek gerekiyor.

içli köfte püf noktaları
içli köftenin içi bol, dışı ince olmalı =)
içli köfte tarifi
of of of, leziz...

Dış malzeme:

250 gram bulgur
90 gram irmik
1 adet yumurta
1 yemek kaşığı salça
Kimyon
Tuz

İç malzeme:

300 gram kıyma
1 adet soğan
1 tatlı kaşığı tereyağı
Ceviz parçaları
Karabiber, kırmızı toz biber, pul biber
Maydanoz
Tuz

içli köfte nasıl yapılır, resimli anlatım
içli köfte tarifi ve yapılışı
>İrmik ve bulgur sıcak su ile ıslatılır.
>Ilık hale geldikten sonra yumurta, tuz, kimyon ilave edilir.
>Yaklaşık  15-20 dakika kıvam alıncaya kadar, ara ara su ilave edilerek yoğrulur.

>Kıyma suyunu bırakıp çekinceye kadar kavrulur.
>Tereyağı ve ince kıyılmış soğan eklenir.
>Baharatlar ilave edilir.
>Soğuduktan sonra kıyılmış maydanoz ve ceviz parçaları ilave edilir.

>Hamurdan ceviz büyüklüğünde beze alınır.
>Sol eldeki bezeye su ile ıslatılan sağ baş parmak ile şekil vermeye başlanılır.
>İç malzeme eklenir ve kapatılır.
>Hafif su ile uçlar sivri hale getirilir.

>Önceden ısıtılmış tavaya zeytinyağı eklenir ve kızartılır.

Afiyet olsun... Şifa olsun...

sofraların vazgeçilmesi içli köfte
bu köfte nasıl yenmez =))

Ps. Ramazan ramazan tarif verirken çekiniyorum ama aynı işkenceyi bende çekiyorum, eşitiz =)




BENZER YAYINLAR

85 yorum:

  1. Komşum ben hiç içli köfte yemedim 🙈 içinde kıyma olunca malum yiyemiyorum. Bu köftenin içine sebze konsa olmaz mı hıı :)) ve altta waffle tarifi ve yapılışı paylaşımını gördüm ağlamak istiyorum 😂😂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Komşum oldu mu şimdi? kıyma nasıl yemezsin yaa, et yemiyor musun =)
      sebze ıspanak koy :))) waffleye bakmasan iyiydi =)))

      Sil
    2. ahahaha dağınık biliyor beni yiyemiyorum etde :(( bak sebze olur işte hele ıspanak ufff bayılırım :D waffle inadına gözüme geliyor ya sorma ��

      Sil
    3. Ramazan sonrası gel bana yapalım waffle keyfi, zaten müsaitsin ben de müsaitim, mis ;) Gün yapalım komşum =)))

      Sil
    4. nalçaklarrrr :D yaz sonu geldiğimde bi oralarda olmayın ışınlanarak ısırcam siziiiiiiiiiiiiii

      Sil
  2. Mmmmmmmmm çok güzel görünüyor ; bende kızartlmışına bayılırım. ALLAH herkesin Oruçlarını kabul etsin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler Şym Couture ;) Amin inş tüm tutanları ;)

      Sil
  3. Of offf off ki hemi de ne offf. Ağzımın suları aktı. O tarafta bir ıslaklık hissettin mi Korefenomeni :)
    Hııı bu bana yapılır mı ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. herkese yaptım yapacağımı tokideki ses, çok vicdansızca oldu biliyorum =(((

      Sil
  4. ayy korecim aklıma soktun şimdi,hemen kalkıp yapardım ama kıymalar buzlukta onların çözülmesi lazım...neyse o zaman yarınki yemeğimiz belli oldu...

    bayılırım içli köfteye.yapması da eğlenceli gelir bana.yemese daha da eğlenceli :) kızartılmışı benim de favorimdir.ellerine sağlıık

    Gerçekten işkence gibi oldu okuması ve harika fotoğraflara bakması :) ama yine de teşekkürleer

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yetişebilir mini kare, daha çok =)))
      İstediğin zaman artık, ben tavsiye ettim ;)
      Yaa hazırlarken bana da zor geldi ama alıştık sayılır ya kaç gün oldu =)))

      Sil
    2. yetişse hemen koşardım.kıymaları çıkardım zaten ama iftar burada 8 de.zaten menü çoktan belli :)

      alıştık cidden.Zaten tv de reklamlar programlar yetiyo alıştırmaya :D

      Sil
    3. Yarına artık mini kare 😂😂😂

      Sil
  5. İçli köfteye ailecek bayılıyoruz, annem de gitti makinesini aldı ama şimdiye kadar bir kaç kere yaptı sadece , bu gidişle evde kazan kaldırıcam : D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Makinesini bilmiyorum Saliha, o da güzelmiş...sen geç bu işin başına 😉

      Sil
    2. Makinesi ile baya hızlı yapılıyor, ama işte yapan yok hahaha bu gidişle ben yapıcam zaten

      Sil
    3. Bence zaten sen yapmalısın Saliha =) Ramazan Ramazan sevindir milleti ;)

      Sil
  6. Çatlamamsı için ek olarak içini tereyağ ile kavurup, donmasını beklemeni tavsiye ederim. Haşlarkende limon :) Ah annem çok güzel yapar, bayılırız !

    Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet evet ilke! gördüm iç malzemeye şekil verdikmen sonra dondurup yapıyorlar 😉 ben aceleci tipim o an esti böyle hemen olsun yiyeyim modundaydim 😂 teşekkür ederim tavsiyen için, içli köfte konusunda amatorum açığım önerilere çok sağol 😉

      Sil
  7. Yanıtlar
    1. Teşekkürler kural 😉 senle astismayinca tuhaf oluyorum 😂😂😂

      Sil
    2. devamına ''boğazına durmadı, hiç mi düşünmedin kuralı'' diycektim de işte...

      Sil
    3. Hiç aklıma gelmedin yalan yok, sen düşünecek misin akıllım 😂😂😂😂

      Sil
    4. yalan yok düşünmem :)

      Sil
    5. O zaman problem yok kural 😉

      Sil
  8. Oyy canım çekti yaaa :))
    Eline sağlık

    YanıtlaSil
  9. İçli köfte can'lardan biridir yahu, ama dediğin gibi bu sefer güldürmedi.. Açken sen, sen değilsin durumları :D İftar seçeneklerine ekliyorum hemencecik. :)
    Ellerine sağlık hatun^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Açlığa alıştım akela ama sersem gibi oluyorum, düzene giremedim malesef 😂😂😂 ekle ekle vakitte bol zaten, yapabilirsin 😆 çok teşekkür ediyorum 💕

      Sil
  10. ımmmmmmmm çok canım çekti şu annn😍 yaklaşık iftara 4 saat var 🙃

    YanıtlaSil
  11. Oy oy oy fenocum sen ne yaptınnn. Nasıl da canım istediii

    YanıtlaSil
  12. Ya arkadaşım ama bu fazla oldu artık valla olmuyor böyle yaa !!.. Senin bu mutfak listen marifetlerin beni benden aldı gitti.. eşim annem falan listemi yolladı en bi sevdiklerim diye meraklarda kalıyorum bu nedir böyle anlatımı ayrı iştahlandırıyor görseller ayrı bir fenalık geçirtiyor bana ya :)))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah ya Feray, yapma deme hole vicdan azabı çekiyorum 😁😁😁
      Çekimler pek iyi olmadı, yağmurlu gündü ışığı ayarlayamadım, fikir olsun diye paylaşıyorum tarifleri lütfen 😂😂😂

      Sil
  13. Benim oğlan içli köfte canavarı. Ben hazırlayıp dondurucuya koyuyorum. Hergün çıkarıp 1-2tane yiyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anammm sevdican iyiymiş Junior 😉 biliyor işi tabi sende çözümünü... benim buzluk boş neredeyse stok yapmıyorum pek illa ki fresh olacak işte ama dediğin çok mantıklı, bendeki takıntı 😉

      Sil
  14. Çok çok severim. Ben de kızarmış sevmiyorum. Bir kere denedim yapmayı ana dağıldı beceremedim. Fenom son günlerde paylaşımların yürek yakıyor;) harikasın...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Makine var ya güncemiz, heves tavan çekim yapip yapıp paylasasim geliyor... çok teşekkür ederim 😉 bu arada yılma devam et oluyor, benimde dağılıyordu, iyice yoğurmak lazım, bir de ilke söyledi haslarken limon dedi ve kıymalı harca şekil verip dondurup yapmak mantıklı 😉

      Sil
  15. Oyyy tam ramazanlık bır paylaşım olsum. esım ıclı kofteyı cok sever ve evlendıgımızden berı hıc yapmadım ;( denıyım bakalım becerebilecek mıyım ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayyy kıyamam deniz, iyiysen dene kesin becerirsin sen 😉

      Sil
  16. Görüşmeyeli nasılsın fenom :)
    Ya bende yapacağım bir ara tatile erken girdim bir şeyler yapayımda elim alışsın :)
    Ayy çok güzel görünüyor iftara iyi gider annemde Esra ben azarlamadan mutfağa girmiş desin 😀
    Bu yaz daha aktif olacağım fenom bol bol yorum yapacağ sana 😊
    Tatile girdik kafam rahat ...
    Görüşürüz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Esraaaa!!!! hoş geldin, geçmiş olsun ohh artık keyif zamanı...
      En az senin kadar sevindim, anneni de sevindir, gir mutfağa zaten vakitte çok iftara =)
      Gel gel hep gel ben de gelirim beklerim canım, öptüm çok ;)

      Sil
  17. sen var ya sen :D öldüreceksin beni :D karnımın gurultusunu alt komşu duydu şunları görünce :D eline sağlık, Allahtan buzlukta var hazır bikaç tane akşama patlatırım :D eline sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah yaa Duygun senin yorumunla da ben koptum ki =)))
      Süpermiş bak olmayanlar ne yapsın =)))
      teşekkürler ;)

      Sil
  18. Yokk kız asıl ben Ramazan'da tarif okumaya bayılırım :D - ne hastalıklı, mazoşist bir muggle - :D Ama içli köfteyi bir sevemedim ben ya, bazı kıymalı yemeklere alışamadım bir türlü, karnıyarığı bile daha yeni tam anlamıyla bir iki çatal yedim yani :D Yine de görseller harika görünüyor ya, herhalde ben de kızartmayı tercih ederdim :D Eline sağlık, afiyet olsunn ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahahah Gözde herkes sen değil baksana korkuyorum yazarken =))) patlıcana alerjim var, sevsem de çok yiyemiyorum, olabilir ya damak tadı bu ;) mutfak zengin sıkıntı yok =))
      Teşekkürler canım ;)

      Sil
  19. Ya hu ben senin yazılarına niye hep yanlış zamanda bakıyorum? Al işte iftara 4 saat var...

    YanıtlaSil
  20. İçli köfteler nefisss görünüyor eline sağlık canım. Kızarmış sevenlerdenim:)

    YanıtlaSil
  21. İçli köfteler nefisss görünüyor eline sağlık canım. Kızarmış sevenlerdenim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ağzının tadını bilen kızarmış sever tabi =))) Teşekkürler Zülal ;)

      Sil
  22. İçli köfte denildi mi hemen eski evimizde babamın hadi kızım yap bakalım dediği an aklıma gelir o ana akarım :) Teşekkürler :)) Elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ooo becerikli kızımız =)) Süpersin o zaman, senin de ellerine sağlık irem ;)

      Sil
  23. Ellerinize sağlık çok güzel olmuş ben içini yiyemiyorum sevmiyorum ama dışının o tadına bayılıyorum😍🙈:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay inanamıyorum süslü püslü yaa biber dolması değil ki ama 😂😂😂 Olabilir tabi takılıyorum 😉

      Sil
  24. Yine zor tarif, yine umusuzluk... Neyse ki, arkadaşımsın Kore Fenomeni, yeme umudum oluyor :))) Ellerine sağlık, fotoğraflar iştah açıcı cinsten...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahahaaa aynen kapı gibi ben varım arkanda blana rahat ol 😉 teşekkür ediyorum 💕

      Sil
  25. Yapmayı hiç denemedim ama bana çok ağır gelmişti bu yemek. Kızartmaydı benim yediğim. Zor bir tarif bu arada herkes yapamaz sanırım ellerinize sağlık:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oyalayıci ama lezzeti için değer benim için en azından😉 az yağda kızatıyorum ben, ağır gelmiyor ama damak zevki işte 😉

      Sil
  26. Ben vejetaryenim ama düğürcüğün hastasıyım. Maraş biberi ile dışı çok iyi gider.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dugurcuk sevilmez mi, ben de çok severim, uffff nasıl gider hem de 😂😂😂

      Sil
  27. en sevdiğim yemektir içli köfte bir o kadar da meşe-katli bir yemektir :)) sizler ıslatarak ince bulgurla yapılıyor bizim memleketin bulguruyla da güzel olur yani :)herkes farklı tatlarda yapıyor işte güzel görünüyor ama ellerinize sağlık :)
    bu arada memleket Kahramanmaraş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ee tabi sizinkiler kadar iddialı değilim, sizin oralara has, ozgu lezzet ama bulguruma güvenirim babaannemden gelir, memleketten, isparta yani 😉 Teşekkürler...

      Sil
  28. Ellerine sağlık fenom çok güzel görünüyor. Bende haşlanmış seviyorum. Annem çok güzel yapar içli köfteyi, ben o kadar iddialı değilim :). Birde hamurunada kıyma koyar annem bide öyle dene fenom çok daha lezzetli oluyor.

    YanıtlaSil
  29. Ellerine sağlık fenom çok güzel görünüyor. Bende haşlanmış seviyorum. Annem çok güzel yapar içli köfteyi, ben o kadar iddialı değilim :). Birde hamurunada kıyma koyar annem bide öyle dene fenom çok daha lezzetli oluyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende iddialı değilim de işte kendi çapımda, kendi mutfağında şefim yani 😂😂😂 onu da biliyorum Zehra ama haşlama ise dista kıyma sevmiyorum 😉

      Sil
  30. Allahtan oruçluyken görmedim enfes görünüyor olsada yesek :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zamanlama güzel olmuş Nil, teşekkürler 😉

      Sil
  31. Ellerine sağlık ben de çocuklar toplanacağı zaman yaparım aynı tarifle nefis görünüyor ellerine sağlık.Dış malzemesi ile onlarca çeşit yemekler, yiyacekler hazırlanıyor hepsi de bir birinden güzel.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet yaa maşallah mutafigimiz zengin, malzemeler bereketli örgü çantam, senin elinin lezzeti daha iyidir bi de of miss 😉

      Sil
  32. Fenomenim naptın ya..Maşallah sana..Becerikli hanımın hali başka...Bizim buralarda pek yapılmaz..Ama 10 yıldır Adana gelini olduğumdan beri haşır neşirim içli köfteyle..Ben cesaret edip hiç denemedim..İşin ustası görümcem:)))).Ama benimde favorim haşlanmış olanı...Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ooo guliz vay vay aMan adanalı canım adanalı 😂😂😂
      Ben de cesaret bi mutfaktayken var sadece 😂😂😂 görümce yapıyorsa daha ne bu güzellikten mahrum kalma da! Sen hamarat hatunsun ki yaparsın kesin de hazır gelincedir 😉

      Sil
  33. ramazanda tarifler bölümü çok sakıncalı bana göre ama bayıldımm :)
    takipteyim bende beklerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler elif, hoş geldin, gelirim tabi ki 😉

      Sil
  34. korecimm senden görüp de yaptığım bilmiyorum kaçıncı tarif ama yine harikaa :) teşekkürler tarif ve fikir için.sayende ikinci kez içli köfteyi denedim ve sonuç süperdi.

    tek kötü tarafı eşim artık içli köfte yaptığımı biliyo :D şaka bir yana ben de çok memnunum bu durumdan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevindim mini kare! Afiyet şifa olmuştur inş 😉
      Yaparsın sen ya vakit bol ne olacak, sağlık olsun 😉

      Sil
  35. Eline sağlık. Geçen gün de annem yapmıştı. Çok seviyorum bende :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Afiyet şifa olmuştur inş yağmur tozu 😉

      Sil
  36. fenoğmmmmmmmm ben içli köfte sevmem, yakınından bile geçmem ama kardeşim çok seviyor- güvendiğim ellerden çıkan tarif olması ile beraber bunu ilk fırsatta yapıyım kardeşcazımaaa

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnanamıyorum nasıl? .. Vegan mi takılıyorsun yoksa Ause 😂😂😂

      Sil
  37. merhaba. Levazım Gıda olarak makalenizi çok beğendik. içli köfte sektöründe faaliyet gösteren firmamız tarifi kullanmak istiyor

    YanıtlaSil

Yorumlarınızı merakla bekliyor olacağım! Eksik etmeyiniz...
Kitap yorumlarım ve fotograflarım için instagram adresim @bookandcoffe__ beklerim!

Teşekkürler, sevgiler...