domatesli tart çok güzel gözükmüyor mu? Pazar keyfi tüm aksiliklere rağmen devam ediyor! Üşengeçliğimden her dem dert...

Domatesli Tart Tarifi ve Yapılışı

/
62 Comments


domatesli tart
domatesli tart

domatesli tart
çok güzel gözükmüyor mu?

Pazar keyfi tüm aksiliklere rağmen devam ediyor!

Üşengeçliğimden her dem dert yanan ama hiçbir girişimde bulunmayan ben...

 Sabah sabah -gerçi öğlen- sırf ekmek almaya gitmemek için severek takip ettiğim Güliz Gül'ün blogunda gördüğüm kolay domatesli tartı yapmaya karar verdim. 

Orijinal tarif için buraya bir göz atabilirsiniz zira evde var diye düşündüğüm malzemeler olmayınca tarif biraz değişikliğe uğradı.

Güliz'cim bu işe ne der bilemiyorum ki!.. Üzeri pek kızarmadı, beklemeye de dayanamadım ama pişmişti ;)


çeri domatesli tart
bir dilim almaz mısınız?

Fenomen işi malzeme listesi:

6-7 çeri domates
6 tekli milföy hamuru -kare-
Peynir -kaşar, süzme peynir, tulum-
Zeytinyağı, taze kekik, karabiber, pul biber
1 diş sarımsak
1 yumurta
1/2 çay bardağı süt

domatesli tart resimli anlatım
tartın resimli anlatımı
  • Çeri domatesleri zeytinyağı, rendelenmiş sarımsak, kekik, pul biber, karabiber, tuz ile marine edelim.
  • Milföy hamurunu oda sıcaklığına gelince beze haline getirelim.
  • Bezeyi fırın kabınızın şekline göre açıp üzerine çatal ile şekil verelim ki eşit kabarma olsun.
  • Önceden ısıtılmış fırında hafif kızarıncaya kadar pişirelim.
  • İç harç için yumurta ve sütü çırpalım.
  • Bir orta boy çorba kasesi; süzme peynir, kaşar ve tulum peynirden oluşan karışımı ilave edelim.
  • Fırından çıkan tart tabanına iç harcı yayalım.
  • Üzerine marine edilmiş çeri domatesleri dizelim ve tekrar fırına verelim.
Ağzınıza layık enfes bir tarif, görüntüsü ile tav olmuştum tadı ile de vazgeçilmezlerimden biri oldu. Foto çekmek için uğraşırken eşim yarısı bitmişti bile.. 1/4 ile idare ettim :(

Afiyet olsun... 

Keyifli, iyi pazarlar... Sevgiler...






BENZER YAYINLAR

62 yorum:

  1. Afiyet olsun.Ekmek almak daha kolay değil miydi acaba ? :) Görüntüsü hoş görünüyor.Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Muhtemelen Uğur! ;) Ama dışarı çıkmak zor geldi, mutfak üşenmediğim tek yer de :)))
      Teşekkür ederim ;)

      Sil
  2. Ellerine sağlık canım yaaa çok lezzetli görünüyor :))

    YanıtlaSil
  3. Kore Fenomeni, ekmek almaya üşenip tart mı yaptın :)) Çok lezzetli görünüyor, afiyet olsun :)) Boraman makarna pilavla bile ekmek yediğinden benim kaçarım olmazdı, şanslısın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahaha evet BLANA! 😂😂😂 böyle bi tipim 😂
      O zaman borazan gitsin almaya 😆

      Sil
  4. Vaaay:)))muhteşem görünüyor, eline sağlık :) afiyet olsun. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler bucurukveben 😉 💕

      Sil
  5. Üşengeçliğimiz çok benziyor onu fark ettim birde ev en üst katta olunca.. Açıktan öleceğimi bilsem inmiyorum. Direk makarnaya yapışıyorum sonra :D
    Ama acıktırdı bu görüntü beni.. Şahane gözüküyor ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Akela yaa sorma ortak noktamız çok 😂
      Ah kıyamam, teşekkürler 😉

      Sil
  6. Bir laf vardı ekmek bulamıyorlarsa pasta yesinler diye. Tarihi yeniden yazmış gibisin:)) Çok pratik bir tarif ve harika görünüyor. Eline sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa öyle mi Zülal! Farkında olmadan neler yapıyorum 😂 evet kolay tarif, teşekkür ederim 😉

      Sil
  7. Ama nefis bir şey bu fenocummmmmm ❤️❤️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle tigris! Guliz den öğrendim💕

      Sil
  8. Nuş olsun. Dadlı görünür. Pomidor/domates də tam yay havası verib yeməyə :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Nana, kırmızılı falan yazi getirdik menulere, çok teşekkür ederim 💕

      Sil
  9. Fenom instagramda daha domatesleri fırınladığın görüntüde ben mahvolmuştum zaten ...
    Müthiş görünüyor kendince bir tarif olsa da ...
    Afiyet olsun ...
    Nefis

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler DİDEMİKA! görüntüsünü çok seviyorum, kırmızıya zaafım var 😂

      Sil
  10. süper tarif.. kahvaltı için, arkadaşın mı geldi hemen 5dkda çayın yanına sohbet için.. Ben buna benzer bir tarifi 24kitchen kanalında görmüştüm. Ama o milföy değil de oldukça sıvı bir hamur dökmüştü.. Kek kıvamından daha sıvıydı. (Ne olduğunu bilemedi:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay o 24kitchen beni bitiriyor Esra :)) Bazı programlarını komedi niyetine izliyorum ben :)) Ne olduğunu bilemedi, deyince, tv karşısında kendi halim geldi aklıma :D

      Sil
    2. :))) ben düzenli izliyodum bir ara. Başka program izlemiyodum hatta. Bi heves mutfağa sokturuyor adamı ama malzemeler yokki şimdi ançüvezi nerden bulayım ben.. Halbuki bildiğin hamsi tuzlamaymış (Karadeniz dilinde)öle dese anlicam :D

      Sil
    3. Aaa ESRA! Ben de izliyorum arada, onu da sen yap öğrenelim biz de, ne dersin ? Ne olduğunu bilip tüketirız 😉

      Yaa kırmızı ruj ve Esra! Süpersiniz çok güldüm. .. ancevuzi 😂😂😂

      Sil
  11. Çok güzel gözüküyor afiyet olsun da olmuştur zaten :))

    YanıtlaSil
  12. Fenomenim daha güzeli şamda kayısı. Daha ne kadar leziz hale getirilebilir ki...Birde senin tarifle denerim bende....Ellerine sağlık ..Afiyet şeker olsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahaha paslasalim Guliz 😉
      Peynir şöleni, süzme ve süt krema kıvamı kaşar eriyince tutumlar aralarda hoştu 😉
      Teşekkürler, sevgiler 💕

      Sil
  13. sen ne diyosun yaaaaaaaaaaa ! güzel olmaz mııı hiç bi kere domates var birde tart tadından yenmez yanında yatılır misali görüntüsü zaten muazzam !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! pammmık elciğezlerine sağlık <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy yaaa Ause! ❤❤❤❤ çok teşekkür ederim Canimcim... BLANA gelmeden kaçalım 😉

      Sil
  14. Tartlari da cok severim, ellerine saglik bence gayet guzel olmus. Eminim tadi daha guzeldi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tadı hoştu, renkli mutfak tavsiye ederim 😉 teşekkürler 💕

      Sil
  15. Ayy Gülizle ikiniz beni öldüreceksiniz komşum kafayı mı yediniz olan var olmayan var dimi ama ayıp yahu :D valla üstü kızarsın kızarmasın ben bunun hepsini yerim o kadar güzel gözüküyor, denesem mi ayyy bilemedim kafam da deli sorular :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Komşum deme öyle, üzülürüm ben seni seviyorum, atla gel yapayım sana 😉
      Dene dene süper bisi 1/4 düştü payıma, foto çekeyim diye gitti iki dilim kaldı 😯

      Sil
  16. Nefis görünüyoor, ellerine sağlık canım. Ben de deneyeceğim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler gökçe! Dene kesinlikle ben denedim pişman değilim 😂

      Sil
  17. Ellerine saglik guzel duruyor. Bu usengeclik anlarinda bende makarna cesidi denerim. ^^ makarna ve noodle denilince akla ben geliyorum artik.

    YanıtlaSil
  18. Ellerine saglik guzel duruyor. Bu usengeclik anlarinda bende makarna cesidi denerim. ^^ makarna ve noodle denilince akla ben geliyorum artik.

    YanıtlaSil
  19. Ellerine saglik guzel duruyor. Bu usengeclik anlarinda bende makarna cesidi denerim. ^^ makarna ve noodle denilince akla ben geliyorum artik.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sabah kahvaltisiydi güya amugurumi ondan makarna koymaya utandım. .. peynir domates diye sundum, zeytini de yanına ekledim yeter 😂😂😂

      Sil
  20. mutfakta üşenmemene hayranım fenomcum, ne kadar güzel ;)
    tebrik ederim tatlım seni <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de bazen şaşırıyorum Felady! 😂
      teşekkür ediyorum, sevgilerimi gönderiyorum 💕

      Sil
  21. Offf enfes bir kahvaltılık.. Denenecek en kısa zamanda fenomenim..
    Mutlu haftalar ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oyy teyzemiz gelmiş, dene tabi evdekilere ziyafet olur ŞeboCum 😉

      Sil
  22. Great :)
    New post on my blog: http://vesnamar.blogspot.rs/2016/05/denim-on-denim.html

    YanıtlaSil
  23. Yumurtayı sevmiyorum ya :) yumurtalı hiçbir şey yiyemiyorum güzel bir paylaşım olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yumurta Aman Allahım nasıl sevilmez yaa haşlama hali neyse de 😂 her şey de var, Emre, iyi cirpilirsa koku olmuyor 😉

      Sil
  24. Tam yaz kahvaltısı için haa :D Harika görünüyorr, eline sağlık ^.^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle GÖZDE! Tam isabet, anneciğine yaparsan mutlu olacaktır 😉

      Sil
  25. "Babam böyle pasta yapmayi nerden öğrendi?" pastasina benzettim ben^•^ Çok güzel bir fikirmiş

    YanıtlaSil
  26. Ellerine sağlık nefis görünüyor:)))

    YanıtlaSil
  27. ellerinize sağlık çok güzel görünüyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler eminekanak! hoş geldin ;)

      Sil
  28. Fenocuğum, çiğ kalsa bile yenir bu haliyle, müthiş olmuş canım. Çeriler ne tatlı bir görüntü oluşturmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Peynir yumurta süt hepsi de çiğ tüketiliyor sonuçta değil mi hanımım haklısın ;)
      Evet yaa çerileri seviyorum çok :))

      Sil
  29. Görünümü süper.. Deneyeceğim. Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler renkli PASTA! beğenirsin inş 😉

      Sil
  30. Masallah korecim neler bulup pisiriyorsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Derya cim elimden geldiğince işte yapıyorum 😉

      Sil
  31. Çoook güzel olmuş ya merak ettim sizler bu lezzetleri yaparken vijdan yapmıyormusunuz ? ben gibi tombişler rejim yapıyordur diye.Ellerinize sağlık yinede can boğazdan gelir,diyerek azıcık ben gerisi eşime çocuğuma diyerekten yapmalı .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yapıyoruz ama merih bunlar sağlıklı ki :)))

      Sil

Yorumlarınızı merakla bekliyor olacağım! Eksik etmeyiniz...
Kitap yorumlarım ve fotograflarım için instagram adresim @bookandcoffe__ beklerim!

Teşekkürler, sevgiler...